Handelsbetingelser for webshoppen

(Gældende fra 13. juni 2014)

 

Generelle oplysninger

Juridisk navn: Bikeworld

Organisationsform: Enkeltmandsvirksomhed

CVR. nr.: 20960140

Adresse: Viborgvej 3

E-mailadresse: Web@bikeworld.dk

Telefonnummer: 86827399

Etableringsår: 01.07.1998

 

Betaling

Hos www.bikeworld.dk kan du betale med følgende kort.

  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • Visa electron
  • Mastercard
  • Maestro. 
  • ViaBill Se Her

Gebyrsatser på Dankort

Størrelsen på gebyret, afhænger af købssummen og ser således ud:

  • 0,70 kr. per transaktion på under 50 kroner
  • 1,10 kr. per transaktion på 50,01 til 100 kroner
  • 1,39 kr. per transaktion på over 100 kroner

Gebyrsatser på kreditkort

Betalinger med kreditkort bliver pålagt et gebyr på 1,1 % af købsbeløbet, hvis kortet er udstedt i Danmark, og 2,95 % hvis kortet er udstedt uden for Danmark. Du kan se gebyrbeløbet på din kvittering. Debetkort bliver ikke pålagt gebyr. Kontakt din kortudsteder, hvis du er i tvivl, om du har et kredit- eller debetkort.

 

Levering

Cykler sendes med danske fragtmænd eller afhentes hos Bikeworld

Cykler sendes for kr. 149,- i Danmark til fastlandet samt brofaste øer

Alt andet (udstyr, hjul, tøj, osv.) sendes med GLS

Køb af udstyr indtil 999,- afregnes + Fra Kr. 49,- i forsendelse

Køb af udstyr over 999,- sendes fragtfrit, hvis der vælges gls pakkeshop

Fitness udstyr af tungere art kan koste op til 299,-

 

Leveringstiden for varen –

Cykler bestilt inden kl. 12:00 på hverdage, sendes hvis muligt samme dag, hvis ikke dette er muligt så først kommende hverdag.

Udstyr osv. Bestilt inden kl. 12:00 på en hverdag sendes så vidt muligt samme dag.

Ved udsolgte varer eller andet der kan forsinke købet væsentligt, vil du blive kontaktet af en repræsentant for at aftale det nærmere forløb.

 

 

Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)

 

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler i vores webshop.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a)    Har modtaget din vare

b)    Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

 

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail på web@bikeworld.dk el. telefon nr. 86827399 Tast 4. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt dine varer.

                                                                                                                        

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Der gøres opmærksom på at enhver vare vil blive tjekket for værdi forringelse inden refundering af beløb. Ved en værdiforringelse, vil du blive kontaktet på den oplyste e-mail ved afgivelsen af køb. Ønsker du at beholde varen, eks. Hvis du mener værdi forringelsen synes for stor, kan varen gensendes, for egen regning, eller afhentes hos Bikeworld Silkeborg: Viborgvej 3 8600 Silkborg

 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for.

Cykler og andet ekstra tungt/stort materiel

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. Kr. 1000,- DKK.

Ikke afhentede/nægtede værer bliver betragtet som retur varer, www.bikeworld.dk fratrækker direkte omkostninger, forbundet med returneringen i det tilbegebetalte beløb

 

Varer undtaget fortrydelsesretten

Energi produkter

Specielt fremstillede varer

BG Fit

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

                                                                                                                     

  1.  aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

-       Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter,

-       eller

 

-       Hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr. 

 

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,

 

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

 

  1. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

 

  1. Levering af varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen,

 

  1. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

 

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

-       du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.

 

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

 

Bikeworld ATT web

Viborgvej 3

8600 Silkeborg

Danmark

 

Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Dog kun mod forudgående aftale herom

 

 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen/faktura. Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes udfylder vores formular/standardfortrydelsesformular.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

 

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

 

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

 

Når du handler på www.bikeworld.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

 

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger/sender fragt brev

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

 

Varen sendes til:

Bikeworld ATT web

Viborgvej 3

8600 Silkeborg

 

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

 

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Samt sikrer at du kan sporer din forsendelse til den er i vores varetægt

 

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

 

Navn

Adresse

Telefonnummer

E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Bikeworld V/Peter Jakobsen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Kun den webansvarlige og indehaverne for Bikeworld V/Peter Jakobsen har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

 

Den dataansvarlige på www.bikeworld.dk er

Kunderådgiver og webansvarlig

Jimmy

 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 

 

Oplysninger afgivet til www.bikeworld.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

 

Som registreret hos Bikeworld V/Peter Jakobsen har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bikeworld V/Peter Jakobsen via e-mail web@bikeworld.dk

 

 

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit ”web” køb, skal du rette henvendelse til Jimmy på web@bikeworld.dk eller på 86827399 tast 4. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

T: 4171 5000

Mail: kfst@kfst.dk

Eller på ODR

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Vent venligst ...